П робегът на електромобилите Honda може да се удвои през следващите няколко години с въвеждането на твърдотелни батерии, прогнозира ръководителят на R&D отдела на автомобилния производител. Кейджи Оцу направи коментарите пред журналисти при откриването на демонстрационната производствена линия на Honda за твърдотелни батерии в Сакура Сити, Точиги, Япония.
Обектът с площ от 27 400 кв. м ще започне пилотно производство на батерии през януари 2025 г. Но след това трябва да се мине през куп верификационни процеси, преди да може да започне серийно производство и захранващите блокове да могат да бъдат монтирани на производствените електромобили.
Това ще се случи „през втората половина на десетилетието“, казват от Honda. Оцу описва твърдотелните батерии като „геймчейнджър в ерата на електромобилите“. Той заяви, че новите батерии ще осигурят два пъти по-голям пробег от сегашните литиево-йонни батерии до края на това десетилетие и 2,5 пъти по-голям пробег до 2040 г.
Производствената мощност в Точиги, където ще се произвеждат твърдотелните батерии
На пръв поглед това може да означава, че електромобилите на Honda ще могат да изминават до над 900 км с едно зареждане до 2029 г., въпреки че по-вероятно е, че Honda ще подобри малко пробега, но ще използва предимствата на енергийната плътност, за да намали размера на батериите, монтирани в своите електрически автомобили.
Производствената мощност в Точиги, където ще се произвеждат твърдотелните батерии
Целите на Honda за проекта са да намали размера на батерията с 50%, теглото с 35% и цената с 25% в сравнение с настоящите нива, обясни Оцу пред Reuters. Намаляването на разходите е от ключово значение за превръщането на електрическите автомобили в по-достъпни (и по-желани) за купувачите, особено във време, когато мнозина започват да губят интерес към тях.
Японската компания обяви още, че иска да увеличи производството на EV до повече от 2 милиона бройки в рамките на пет години, прогнозирайки, че превозните средства, задвижвани с батерии и горивни клетки, ще представляват 40% от общите му продажби към този момент (2030 г.) и 100% до 2040 г.
Оцу също така каза, че Honda, която по-рано тази година формира съюз с Nissan за разработване на батерии и двигатели, е отворена за продажба на батериите, произведени в Сакура, на други марки.